Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 2 april 2015

Trädgårdsmässa 2015

Hejsan!

Ojoj jag tiden går fort...jag hinner varken skriva här eller besöka era fina bloggar.
Skärtorsdag och många har en lång ledig helg framför sig. Tyvärr jobbar både mannen och jag hela helgen, jag dagtid och T natt så vi lär inte ses förens på måndag em.


I lördags var jag och några väninnor till Stockholm på trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. 
Vi började vår tripp med champagne frukost på bussen, riktigt gott och blickarna från våra medresenärer sa oss att även dom önskade sig samma frukost :) 


Det är verkligen inspirerande och otroligt vackert att gå rund där. Jag tog massor av bilder men tyvärr hade jag någon konstig inställning på kameran (vet inte vad) så alla bilder blev som neonfärgade men visar er de minst misslyckade.


Så här skulle jag kunna tänka mig att duka till den kommande studenten, sååå fint men kanske lite tråkigt att inte kunna se dem som sitter på andra sidan bordet.



Något som jag bestämt mig för redan innan att titta efter var ett fikonträd och sen fastnade både jag och min fina kollega Anita för dessa fina rosenmandel buskar. Hoppas bara jag lyckas få den att överleva då jag verkligen inte är någon trädgårdsmänniska.
Efter mycket traskande blev fötterna trötta så då var det skönt att kunna sätta sig i vinbaren för att vila och hämta ny energi.


Det fina fikonträdet jag köpte växer så det knakar och på bara en vecka har den fått flera stora blad rosetter trots att flera pågående knoppar gick av i bussens lastutrymme.



Fanns ju även en hel del ät bart på mässan och några goda marmelader fick följa med mig hem samt kokboken 26 smaker - 26 landskap där flera restauranger i örebro trakten är med och bjuder på sina recept. 


Ha nu en underbar start på påsken

2 kommentarer:

  1. Det är ju så roligt och ha lite fest på bussen,
    resan går så mycket fortare också. Den där tallriken
    var det mycket gott på. Vilken fin dag ni fick och
    dina köp kommer du ha glädje av länge.
    Ha en fin långfredag och glad påsk om vi inte hörs
    här mer före påskafton.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera