Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 22 december 2014

Snart kommer Tomten...❆

Hejsan alla tomtenissar...

Hur har ni det så här sent på dan före dan före dopparedagen?
Jag har idag slagit in de sista klapparna, handlat all julmaten och kokat knäcken...
Känner mig riktigt nöjd med dagen.
Imorgon blir det att förbereda maten för att sen sätta sig i soffan med familjen för den sedvanliga uppesittarkvällen med bingolotto, glögg och massa gotter :).


I köket går julen i mera svart & silver så en flaska cider från the spice tree och fina flaskor med tvål och handkläm som jag köpt på apoteket efter att jag fått tips av flera av er fina bloggerskor,  passade bra i mitt kök.


Glöggen som vi ska testa under uppesittarkvällen pryder köksbänken till det är dags att korka upp, så även den fina pepparkaksburken från ica. I glöggen brukar jag ha tranbär istället för russin.


Även det lilla skåpet i köket har blivit julpiffat. 
Köpte det egentligen för att ha ute i stugan men jag tycker det passade så bra här hemma i köket så jag ska nog måla det i samma färg som det stora vitrinskåpet och behålla det hemma.


Ha nu en riktigt mysig och 
God Jul
alla mina underbara bloggvänner

10 kommentarer:

  1. Va fint du fixat. Bästa pepparkakorna ever är det där. Vilket apotek hade du köpt tvålen på?
    Ha nu en underbar jul
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Så julfint du har, skönt när allt är fixat och
    klart. Och den glöggen är god, min favorit iår.
    Ha nu en riktigt GOD JUL
    Julkramar/AM

    SvaraRadera
  3. Kikar in här med på bloggen och önskar dig en GOD JUL!

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej älskade vän! Såååå mysigt du har det å skåpet, vilket underbart skåp säger jag bara!!! Här vräker snön ner, har redan måsta skotta två ggr fler lär det bli. Tur att det är kallt ute så snön är lätt, annars hade ryggen inte orkat, 20 cm under natten... Har köpt de tre sista klapparna som jag slagit in, och så driver vi nu glögg och ska se kalendern på svt play och mysa, Blir tomatsoppa och baugett till middag i dag och så ostbricka och gott framför bingolotto ikväll, får hoppas att någon av oss får bingo och kan ringa in! Goa och innerliga kramar till dig, min härliga bloggvän! <3

    SvaraRadera
  5. Jag vill önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Tittar bara in för att önska dig en mysig fortsättning på julen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Här är det som sagt bitande kallt å vi är inne och myser, men resten av familjen skulle springa över till grannarna så jag ska haka på jag med. 40-50 m snabb språngmarsch är det ju bara innan man är där å får sedan värma sig med kaffe ;-) Sedan blir det film och rester, juldagen är nog julens bästa dag, barnen leker nöjt, och alla "måsten" med att fixa mat osv är borta och man kan enbart slappa, det gillar jag ;-) Ska surfa på nätet sedan och kika på lite smink och kläder, ska unna mig själv det nu när rean drar igång. Ha nu en mysig dag och njut av promenaden <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  8. God fortsättning på julen och tack för alla vackra foton och inspiration du ger oss!
    Varm kram till dig!
    Raina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Hoppas allt är bra! Här är det lite mildare i dag så ajg har varit ute på promenad med grannen, men nu kyler det på igen så det blir till att vara inne och kura igen... Trist att det ska vara så kallt då barnen fått skridskor som de gärna vill pröva, men inte om det är närmare 30 ute. Bio för Luran ikväll, Sune i fjällen ska hon få se tillsammans med grannarna, själv avstår jag gärna då stolarna i salongen är allt annat än sköna för min rygg... Ha en mysig kväll! KRAM

    SvaraRadera