Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 12 december 2014

Jul i köket

Hej fredag!

Äntligen fredag och jag har ledig helg...en fullbokad sådan men endast med trevligheter.
Ikväll kommer min väninna och hennes barn hit på lite glöggmys och julklappsbyte, ska bli riktigt roligt. Imorgon ska vi med en annan familj till Katrinelund och äta julbord och sen på söndag väntar två kalas, ett för svägerskan och sen för lilla Thea som blir 5 år idag.



I köket har jag fått upp nya julgardiner från ellos då en av mina gamla helt har försvunnit...fattar inte hur saker bara kan gå upp i rök.
Har även köpt mig en ny adventsljusstake som jag blev väldigt nöjd med, den hittade jag på Ica Maxi.


Lite julblommor här och var så känner jag mig nöjd och vet inte hur mycket mer ur jullådorna i källaren jag ska plocka upp men lite mer kommer nog fram.



Nej nu ska jag ta och baka en saffrans kladdkaka till kvällen.
Önskar er en fin helg.

8 kommentarer:

  1. Låter som en mysig helg!
    O man riktigt känner känslan av rent och fräscht i ert kök:)
    Ha nu en mysig kväll med väninnan <3
    Jag väntar på att maken ska komma hem, han har varit borta hela veckan.
    O lilla loppan ska på disco ikväll minsann;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefint med nya gardinen. Och tapeterna vet du
    vad jag tycker om, har tokgillat den sen jag
    "träffade" dig i bloggvärlden.
    Ha en bra lussehelg, skönt att du är ledig
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Alltså ditt kök är så himla snyggt!
    Allt passar ihop så fantastiskt...............
    Den tapeten ska jag ha i mitt nästa kök.

    Gott att du har ledig helg och en massa roligt inbokat.

    Ha det fint nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Alltså så underbart kök du har! Halkade in på denna blogg och jag kommer halka in här lite oftare!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Mvh Amie

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det! Hoppas ni haft en mysig helg. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Åhhh så fint! Älskar din adventsstake, passade PERFEKT hemma hos er! Och även här blev det saffranskladdkaka, gjorde en i går till efterrätt då vi hade vänner på besök, två kalas han vi med också, så vi har lite liknande helger ;-D Men i dag är det VILA och hemma mys för hela slanten, ska få tummen ur och fixa en ljusstake av älghorn och så lyssna på julmusik och bara njuuuta. Ha det fin goa du <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Så fint kök du har! Tapeten är jättefin och köksluckorna också. Advetsljusstaken i glas, så vacker.
    Fin vecka Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Kikar in och önskar dig en fin dag, här pågår nedräkning, men det är rätt ok att jobba då man har ledighet i sikte ;-D Här är det + ute i dag å snorhalt, så jag ska sätta på broddar sedan å halka mig och handla lite, bäst att passa på innan hystering bryter ut och folk tömmer mataffären ;-P KRAMAR!

    SvaraRadera