Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 29 oktober 2014

Vackert i min omgivning

Godkväll vänner!

Tog en promenad längs strandpromenaden i vårt lilla samhälle och som sällskap hade jag min kära kamera som var inställd på monokrom....grå bilder en grå dag...
Fast när jag nästan var hemma igen bröt faktiskt solen fram.
På tal om solen vilken underbar eftermiddag vi har haft idag, man uppskattar verkligen den nu de korta stunder den visar sig.


Nere vid stranden badar nu endast änderna men dom fyller stranden ganska så bra. Själv väntar jag nog med att ta ett dopp tills våren...eller försommaren...nja kanske fört till högsommaren ;)
Länets finaste strand om ni frågar mig.


På en tomt intill strandpromenaden har ägarna en sååå fin stenfyr, en sån önskar jag mig allt, skulle vara fin ute vid stugan.
Bland det vackraste vi har i vårt samhälle är enligt mig den gamla pontonbron från 1836 som just nu genomgår en stor renovering. Var lite svårt att fota den utan att få med byggkojor eller grävmaskiner.


På andra sidan bron finns kvinnofängelset Hinseberg där landets värsta kvinnliga brottslingar finns. En riktigt fin gammal gård.


En annan vacker byggnad är ett hus som ligger bara nån gata bort från mig, beundrar det varje gång jag går förbi och kan nog aldrig se mig mätt på detta hus med sin välskötta trädgård.


Men vackrast av allt som finns i mina ögon är ändå dessa två tjejer


Nej nu är det nog dags att göra sig iordning för sängen så man orkar upp imorgon. Sista arbetspasset för denna vecka.
Ha en fortsatt fin vecka.

5 kommentarer:

  1. Det var en vacker höstpromenad, tack för att jag fick följa med...
    Varm kram från Öland och Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder! :) Jag tittar också lite extra på dom där lite finare husen. Drömmer om att äga ett sånt någon gång i framtiden. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte för att du inte tog fina foton förut, men
    nu slår du dig själv. Superfina foton.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Gud så många vackra bilder! Härligt! Men finast var ju givetvis det på dina flickor <3 Å stenfyren var verkligen läcker! Här har jag en ond hals och hosta :-( Surt! Men det var väl min tur att åka dit nu, får kurera med ett glas vin i helgen ;-) Åker och hätmar barnen vid 12.00 i dag så de får lov em + morgondagen. Har sådant som jag kan jobba med fastän de är hemma, tycker de förtjänar lite ledigt. Ev åker vi till Östersund för att de ska få leka av sig på leklandet "Djungelhuset" i morgon, har lovat dem det om de sköter sig och är snälla i dag! Hoppas du får ett bra pass på gymmet och njuter av dagen! KRAMAR I MASSOR <3

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Här har vi nu en skön slappedag, ska tända ljus på gravarna, äta gott å sedan se så mycket bättre ikväll. Ska visst komma in massa snö, så då blir det mysigt att kura inne. Barnen var så nöjda över gårdagen, jag med som fick shoppa lite jul och träningssaker, samt lite till akvariet ;-) Och jo, barnen fick leka bus eller godis men endast här hemma då de fick godis av oss, för precis som du gillar jag inte dörrknackeriet, å de brukar inte heller få gå påskkärring... Önskar dig en riktigt fin lördag, kramar vännen! <3

    SvaraRadera