Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 11 oktober 2014

Ommöblering...

Gokväll i stugorna!

Återigen är det lördag, veckorna bara rusar iväg. Just nu önskade jag att dygnet hade några fler timmar, är så mycket som jag skulle vilja hinna med. 


Igår hade vi en firma här som plockade bort den gamla oljetanken i källaren. Dom skulle komma efter lunch men var inte här förens efter fyra. Medan jag väntade på att dom skulle komma möblerade jag om lite i vardagsrummet.


Tog bort månbordet och den smala bokhyllan. Ställde tillbaka fåtöljerna på var sida om fönstret, så hade vi för ett par år sedan. Blir lite mysigare så vintertid då vi eldar i kaminen, annars står ju en fåtölj framför kaminen.


Plockade in lite färgglada grenar jag hittade i trädgården, får bli helgens blommor ;).
Vill ni se hur det såg ut i rummet innan så klicka här


Idag har vi tömt tvättstugan och målat väggar och tak en gång. Man ser redan en förbättring då väggarna nu blir vita och fina. Tyvärr har våra klinkers vi beställt blivit försenade så kanske vi får tänka om där och beställa några andra.


Hoppas ni haft en bra helg hittills och att ni även får en fin söndag.

4 kommentarer:

  1. Det är jätteroligt och ändra lite, ofta är det vår
    och höst man gör det. Blev jättefint med den här
    placeringen och så höstlöven till det.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har det & fint med lite Höst ♡ ...
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  3. Ja det är såå skoj att ändra om lite i hemmet.
    Jag har flyttat runt lite här hemma idag:)

    Må så gott
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej goa du! Så fitn det blev då du möblerade om och piffade! Gillar din kudde med fjädrar i massor, liksom marmorlyktorna. Fint! Och ja, varmakoppen var förr en nödlösning ,men med smörstekta trattisar i blev det värsta lyxen, riktigt gott!!! Trist att det krånglar med sprutmålningen och att klinkersen är försenad, men så är det jämt när man renoverar tycker jag, alltid någon käpp i hjulet liksom. Men tids nog! Å då blir det toppen! Och bra att larmet nu är inne, din kommentar fick mig att titta igenom våra batterier i brandvarnarna här hemma, ska även rengöra fläkten... När tid finns ;-P Just nu är det en bristvara, hus och hem förfaller, jobbet hopar sig, men jag tar semester och åker och jobbar i morgon ;-) Får väl sota för det sen, men just nu skjuter jag det på framtiden. Hoppas dock på en mindre kall och blöt dag i morgon än vad vi haft de senaste dagarna. Ha nu en fin kväll kära du <3 KRAM

    SvaraRadera