Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 4 oktober 2014

Födelsedagsbarn ❤

Hejsan denna mörka kväll!

Hoppas ni alla har en skön helg. Nu märks det att hösten är här på riktigt...ute är det verkligen kolsvart redan tidigt på kvällen.


Idag var vi till Eskilstuna och firade min rara svärmor och hennes man som båda fyller inom kort. vi firade dem med middag på Jernberghska som ligger så fint i ett område med gamla hus mitt i stan.


Hela familjen samlad förutom min svägerskas son som tyvärr hade förhinder.
Svårt att fota i den mörka lokalen med ljuset som strömmade in från fönstret, kanske det beror på att jag är så dålig på kamerans alla inställningar.


Visst är hon fin min svärmor och även hennes dotter som gärna ville att jag även skulle ta ett foto på henne oxå...fast kanske mer på skoj än att jag skulle lägga ut det här, men det får hon bjuda på ;).


Maten var väldigt god, menyn hade hösttema och detta valde jag..

Kavringschips med sikrom, créme fraiche och rödlök 

Hjortfilé med krämig rotfruktsgratäng samt en 

rosépepparsky och syrliga kantareller


Husets Chokladtryffel



Området innehåller flera gamla byggnader och givetvis finns där även ett café som vi kanske får testa en annan gång. På tal om caféer, är det många av er som har ätit nån kanelbulle idag då det är kanelbullens dag?


Ha nu en fortsatt skön helg 


16 kommentarer:

  1. Vilken härlig tillställning och väldigt mysigt ser det ut! Så klart är hon fin svärmor och dottern med :) Vilken underbar höst vi har men det har det nog varit några år när man tänker efter.Men man blir lite chockad när termometern går upp mot + 19
    önskar dig en fin lördagskväll..kramizar

    SvaraRadera
  2. Fint ställe och fira på, och fin är din
    svärmor. Hon ser så ung ut.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Mysigt ställe! Perfekt med god mat och trevligt sällskap. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åhhhh vilken miljö! Mysigt, och vilken meny... min mage kurrade bums ;-) Här hr jag gjort bort makens bokföring, å skiter nu alla andra måsten å bara är. Har blivit en tur till skogen, en lång varm dusch och sedan bara slappa i soffan. Och du jag skrattade gott, vet du, hjortron plockar man i slutet av juli ;-) Sedan kommer blåberen och hallonen och sist ut är lingonen som man ännu kan plocka. Men hjortron finns det gott om i frysen så kommer du hit får du dem både varma till glass och eller till en god ost ;-D Lämnar många varma kramar till fina dig och hoppas att du får njuta av en skön och avkopplande söndagseftermiddag. KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Vilken god mat. Tack för tipset, mannen och jag har pratat om att vi ska åka till Eskilstuna med barnen på dagsutflykt och det där såg hemskt trevligt ut.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilket fint utflyktsställe!! Så mysigt och ser jättegott ut också. Alltid kul att få dessa tips, speciellt när det inte är så långt från där jag bor heller;) Himla fin familj har du också:)
    kram fredrika

    SvaraRadera
  7. Heeej vännen!
    Va mysigt och gott det ser ut. Bästa presenten, gott, mysigt, trevligt och ett minne i minnesbanken <3
    Nu ska jag faktiskt krypa under täcket... Suss gott söta du!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Måndag morgon och ny vecka... det rullar liksom bara på. Lovade barnen att vi skulle äta sallad från salladsbuffén i dag då de tjatat om att få plocka ihop sallad där... M är borta och jobbar så då var det en smidig lösning på middagen. Och så härligt att ni redan varit på ikea och är på g med tvättstugan, det sitter liksom inte fast för er!!! Här händer det noll...Men var sak har sin tid, M jobbar mycket å annars får vi försöka vara med ugnarna, renovering får komma pö om pö. Önskar dig en riktigt fin start på veckan! KRAMAR i massor <3

    SvaraRadera
  9. Morgon goa du! Hoppas gårdagskvällens kurs var givande, jag är ju jätte nyfiken på dina äggfoton! Du måste visa ;-D Och berätta om nya uppgiften! Å ja, jag skrattar gott, ett ryggskott får kanske gubben att uppskatta kuddar så han kan bulla upp sig i soffan?! *ler* Här ska Luran bada med skolklassen för öfrsta gången, hon var lite nervös, men går säkert toppen! Hon har ju gått simskola förr så helt off är hon ju inte... Önskar dig en fin dag <3 KRAMAR!

    SvaraRadera
  10. Goddagens vännen, skit väder även här, blåst och regn så i dag krävdes lite diciplin för att ta sig ut och promenera, men nu är det gjort å jag ska försöka få upp värmen med lunch å kaffe :-D Hoppas du har en mysig onsdag trots vädret vännen! KRAM

    SvaraRadera
  11. Mums, vad gott det ser ut! Härligt att avnjuta helgmisshandel med nära och kära!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. hallå sötloppan!
    Vad mysigt det ser ut och sååå härligt att träffas så där. Då man blir äldre är det ju just tid till umgänge man uppskattar mer än saker.
    Å himmel så skoj att få följa med ner i källaren. Vilka utrymmen!
    Å vilken tvättstuga ni kommer få..stor som en dröm ju..
    Vår blir pyyyytte liten.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Tack för dina fina ord. Jag blir så rörd och berörd av det du skriver.
    Det gör det lättare att andas när man har svårt att tro på sig själv.
    Nu ska jag med städa klart det jag verkligen inte orkade igår, sen ska jag o lillfia åka o fika med min syster o hennes barn.
    Va rädd om dig och ha en skön helg.
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  15. Hej vännen! Hoppas allt är bra å att du njuter av ledighet, själv har jag inte gjort någon nytta alls i dag utan for till skogs och släppte hunden som fick springa av sig i nysnön, men så frusen jag blev sen! Hem å duscha för att få upp värmen, sedan svara på mail och förbereda kommande två veckors undervisning och möten, jakten drar igång i helgen så då blir det fullt upp med det... Bara jag inte åker dit å får feber igen. Är iaf feberfri nu som tur är! Får vi se några foton från din promenad? Hoppas det! Hoppas även du fått fatt i nått bra magasin och att firman dyker upp så du inte behöver vänta så mycket, utan att ni snabbt kan bli kvitt tanken! Ha nu en fin dag, massor av kramar till fina, rara och goa du som verkligen förgyller bloggandet ska du veta <3

    SvaraRadera
  16. Vilket mysigt ställe . Härligt med fin familj .
    Önskar dig en toppen helg .
    kram.

    SvaraRadera