Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 17 september 2014

Nytt bord :)

Hallå hallå...

Hur har ni det därute? Har även ni blivit drabbade av höstens förkylningsbaciller?
Jag har varit riktigt risig hela veckan och knappt kunnat sova om nätterna utan vaknat av så tjock näsa att jag knappt kunnat andas...


Men idag känner jag mig lite bättre och har även kunnat sova hela natten. Tog en lång dusch och bakade sedan en paj tills Tilda skulle komma hem från skolan, men där tog energin slut och nu ligger jag återigen nedbäddad i soffan. 
Nog om detta, ska inte gnälla mer ;).


Knäckig äppelpaj.
Pajen jag bakade är en väldigt enkel att baka och samtidigt supergod, en bra combo om ni frågar mig. Jag hittade receptet här. Till pajen rekommenderade dom glass men det hade jag inte hemma men lite vaniljsås var inte helt fel till det heller.


Vet inte riktigt hur jag tänkte men efter att jag dukat färdigt kom jag på att Tilda numera när hon går i högstadiet har liiite längre dagar så det blev att ställa in kylvarorna igen och vänta nån timma till innan vi fick fika men då fick ju även mannen smaka av den goda pajen.

Ja jag vet, jag är en riktig virrpanna ;)

 

Ser ni att vi äntligen kunnat enats om ett nytt bord. Hittade bordet på Mio möbler och det passade oss perfekt i storlek däremot gillade vare sig jag eller mannen benen som var kromade. Men efter att Tommy blästrat bort all krom och lackat dem svarta känner vi oss nöjda.


Ha nu en fortsatt fin vecka och tack för att ni tittar in hos mig och även skriven en liten rad då och då.

20 kommentarer:

  1. Krya på dig! Snyggt bord med svarta ben! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ert kök alltså! Och så snyggt bordet är!
    Krya på dig och hoppas kvällen är bra!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med bascillusker, även jag trillade dit för ett tag sedan, hoppas att du kryar på dig snart. Köksbordet blev jättefint, nu är ni ensamma om den varianten.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev!!
    Å så himla gott med paj. Alla gör verkligne paj nu.. Utom jag som städar köksskåp, typ;-) Ha ha ha.. Ja till helgen får det nog bli skärpning;)
    Trist att du är sjuk, så mycket baciller i omlopp nu...
    Krya på dig vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Där du! Bordet blev super, bra gjort och hitta det och
    sen måla om benen så det blev så fint. Du har
    drömköket, men det hoppas jag du vet.
    Krya på dig och kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Hej goa du! Så FINT bort, tur du har T som är händig och kunde byta färgen på benen, för nu är det ju som gjort för er :-) Här väntar cafe på bogges dagis senare i dag, hade nästan hoppats på en äppelpaj då, blev så sugen ;-) Dagens planer är annas jobb och så lite friskvård i någon form, blev mer pepp att ta tag i träningen nu som legat nere de sista månaden... KRAM och krya på dig! <3

    SvaraRadera
  7. Köpt och sälj på FB är faktiskt det enda som lockar mig med att börja med FB, för grannar å vänner shoppar så mycket fint, billigt och bra i närområdet! Men här ska inte handlas mer så lika bra jag fortsätter att avstå FB ;-P Varit ute på en skön höstpromenad med grannen på lunchen, skönt med frisk luft även om flåset verkar vara under all kritik efter att jag soffat lite väl mycket på slutet... Men nu är jag förhoppningsvis på g igen! KRAM KRAM

    SvaraRadera
  8. kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Morron rara du! Äntligen fredag! Både jag å barnen var överens om att helgen är efterlängtad då vi klev upp i morse... En jätte trevlgi dag i går, för även bror med familj kom förbi så ungarna fick leka med sina kusiner ett par timmar. Känner sig smått osocial om hösten då vi jagar och även många av våra vänner och släktingar gör det, då hinner man inte umgås så som man gjort under sommaren, så det var verkligen trevligt att vi sågs i går! Här väntar badhuset på eftermiddagen och sås ka jag göra mina egengjorda älgfärsburgare som maken ska få grilla ikväll. Lär väl kanske vara sista grillningen för i år... Ha nu en fin fredag och så hoppas jag att du nu känner dig riktigt kry igen <3 KRAM

    SvaraRadera
  10. Så skoj och mysigt med marknad, är det en typ av höstmarknad med odlade saker och hantverk, eller en mer modern med slit och slängsaker? Hur som är det trevligt att komma iväg och lufta sig då man som du legat sjuk. Hoppas det blev en lyckad dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  11. Hur fint som helst ditt bord.
    Visst är det svårt att handla möbler?
    Älskar ditt kök.......men det har jag nog sagt förut!

    Trist med förkylning, går väl an med en lite lagom förkylning för då kan man ju fungera ändå......................
    Krya på dig nu och vila i helgen,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du mår bättre nu. Supersnyggt bord vännen.
    Ha en fin helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Hallå där!
    Hoppas du mår bättre nu! Det är ju så urbota tråkigt att inte må bra.. fyyyyyy..:(
    Men duuuuu så snyggt det blev med bordet o stolarna.
    Nätt och fint och bryter fint mot det lantliga.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Morron rara du, hoppas du njutit av en skön helg! Här blev det jakt på lördagen, på söndagen födelsedagskalas med ungarna hos grannen och bara slappande med hämtpizza, behövde en slöardag... Ser faktiskt fram emot nästa helg då det är jaktuppehåll så vi får nått gjort här hemma, kan ta ner studsmattan, ta upp båten m.m. Ha nu en fin dag kära du! KRAMAR

    SvaraRadera
  15. Hej goa du! JA bilden är nog väl magstark, skadad bloggerska helt klart, som ens kom på tanken att fota det... men ärligt var det bland det värsta jag sett någon gång, kröp så att allt rörde sig, och stanken, den går inte att beskriva... så jo, nog är jag knäpp som förevigade det! Du gjorde rätt som kikade på lurans pyssel istället ;-P Här har vi vintermorgon, eller nästan iaf, frost som glittrar så vackert nu när solen kikar fram. Barnen har fått lov att ta hem var sin kompis i dag på em, så jag har dammsugit och skurat så att deras vänners sockar inte ska vara fulla med hundhår då de åker hem å jag får skämmas... Borde även ta tag å rensa i källaren ,skulle ha gjort det i somras men det blev inte av... Så jag är avis på er som fått tummen ur! Inspirerar! Och du 11 timmar på jobbet, det låter helt galet, kan inte fatta att du orkar jobba så som du gör... Du gör det så bra! KRAM

    SvaraRadera
  16. Morron vännen! Hoppas du vaknar till en fin dag, här har vi minus 6 grader så det bet i kinderna då jag var med barnen på dagis och skola, sitter nu med en värmande kopp kaffe. Men blir säkert en lika solig och fin dag som i går vad det lider... Önskar dig en toppen dag! KRAM

    SvaraRadera
  17. Hej vännen! Här är det en bra "ryggdag" så jag har passat på att vara i skogen med bus och springa rundan kring sjön, härligt sådan här dagar. Nu blev det en sen lyxmiddag med ungarna, fiskbullar ;-D Vi passar på då M är borta... Så nu sitter vi alla i soffan och ser barntv och är proppmätta och nöjda. Skönt att det är veckans näst sista jobb/dagis/skoldag... Vi längtar efter helgen, första helgen utan jakt så jag hoppas vi ska hinna städa undan det sista ute och gärna också röja i källaren blir ju inspirerad av att läsa hur ni röjer!!! Önskar dig och de dina en mysig kväll <3 KRAMAR I MASSOR!

    SvaraRadera
  18. Tittar in och säger god morgon och äääääntligen fredag! Dock utlovas regn och stormvindar så det blir väl en innesittar helg, men mysigt det också. Trist att du måste jobba julaftons em och kväll, men ni får justera firandet utefter det å som sagt ha en mysigare uppesittare istället <3 Här ska jag snart ha ett nätbaserat prov med 66 studenter, hoppas innerligt att jag fått det praktiska/tekniska att fungera så att det klaffar och inte blir pannkaka av allt... Håll gärna en tumme! Ha nu en fin fredag och härlig helg! KRAM

    SvaraRadera
  19. Hej! Det är blivande vårdadministratörer som läser en webbaserad distansutbildning mot Umeå universitet som jag drillar i politik och förvaltning, då det sätter de yttersta ramarna och reglerna för den verksamhet som de sedan ska jobba i :-) Så provet handlar om hur Sverige styrs, riksdag, regering, landsting och kommuner, aktuellt särskilt nu då det nyss varit val! Hoppas du får en mysig och lugn kväll i kväll, och trots jobb låter det som en skoj helg om du ska ut medvänner i morgon <3 Ha det gott fina du!

    SvaraRadera
  20. Men så bra att du fick ledigt i morgon, då hoppas jag du har riktigt riktigt roligt ikväll ;-) För då kan du ju vila i morgon bäst du vill å ta dagen som den kommer. Här har vi världens storm och var utan el i fem timmar, lite opassande då vi har bogge sjuk å han ville se film/Tv, men jag fick rycka ut och läsa högt istället... så jag är rätt nöjd att strömmen är åter ;-P Ha nu som sagt en toppen kväll! KRAM

    SvaraRadera