Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 26 mars 2014

Nordiska Trädgårdar 2014

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er :).
Här har det blivit en låång paus från bloggen igen, men nu hoppas jag att det lugnat ner sig här hemma så pass att jag hinner med bloggandet. Saknar det verkligen då inte tiden finns.


I lördags var jag och min bästa vän och hennes syster till Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan.
En riktigt trevlig dag hade vi och massor av inspiration fick vi. Även om jag inte är så mycket för massa rabatter att rensa så älskar jag blommor och vill gärna ha en fin trädgård.

  
Så en sån här rabatt längs en avskärmning av staplad ved vore inget för mig men visst är det läckert. Inte heller drömmer jag om rabatter även i vardagsrummet ;).


Däremot skulle jag inte ha något emot att inreda en uteplats så här. Varma nyanser och mycket gröna växter i härliga krukor, får en att längta till varmare bräddgrader.


Min absoluta favoritmiljö på mässan var denna mysiga hörna. Svart, trä och härliga blommor...återigen i krukor (eller som foton, behöver inte ens vatten) hihi...


Här har det snöat sen jag vaknade men har nu börjat övergå i regn och tills imorgon har de återigen lovat sol så då bär det av ut till stugan för att fortsätta med köksbygget.

Ha nu en härlig fortsättning på veckan.

12 kommentarer:

  1. ååå, va mycket härlig inspiration!
    Ha de gott vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    jamen en paus kan behövas ibland. Vilka underbara bilder du tagit. Jag måste se till att ta mig dit nån gång..

    Men va synd att du jobbar just i helgen.. och nej du behöver inte meddela. Bara att dyka upp om du vill..det vore ju sååååå skoj..;)
    Hoppas vi ses!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint på mässan. Tänk att bygga upp allt ojoj😊 det finns så otroligt mycket fint. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Ja, jag saknar dig i bloggvärlden.
    Du slutar väl inte bara som så måmnga andra gjort..............

    Vilka underbara bilder du visar.
    Nu längtar man verkligen till man kan börja leva uteliv i trädgården.

    Ha det fint min vän,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Visst fick man en massa inspiration på mässan. Fullt med folk överallt var det också.
    Om man har mycket perenner behöver man inte rensa så mycket i rabatterna.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilka ljuvliga bilder du bjuder på vännen! En fröjd att se och inspireras av dina bilder <3 Här har vi haft ännu en solig och fin dag, men jag sitter med nacken böjd ner i skärmen å har försökt blunda för det så att jag ska få nått gjort ;-P KRAM!

    SvaraRadera
  7. Då kanske du är ute på sjön redan, så roligt och
    åka till stugan och bygga kök. Och det var fina
    bilder från mässan, vilken tulpanfrossa!
    Ha en toppenhelg vid stugan
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Tror min kommentar försvann, skriver en ny.
    Fina bilder från mässan vilka bra idéer man får
    med sig hem. Och ha det så skönt vid stugan.
    Kramar och trevlig helg/AM

    SvaraRadera
  9. Vilka läckra bilder...visst brottas man med tiden för jämnan...blir fler och fler sociala medier man är med i så då blir ju bloggen lidande...jag vet...hoppas vi ses framöver, kram

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Hoppas du fått en fin start på veckan, här var vi trötta och luran kostaterade att det vore bra om vi ställde tillbaka klockan igen ;-P
    Har deadline på ett papper i dag, men det känns under kontroll som tur är, så nu får jag så smått börja tänka på vad jag ska packa då jag åker till Salamanca i slutet av nästa vecka :-D Ska bli så skoj! Önskar dig en toppen dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  11. Men förresten, ser ju nu då jag läser kommentarer, har du fyllt år?!?!!? Fy på dig att inte berätta så att jag har kunnat grattat dig virituellt iaf <3 Hoppas det gick bra med fotoprogrammet och att vi nu snart får njuta av ännu mer vackra foton! KRAM

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en fin fredag och helg, här väntar jobb, men solen skiner så jag flyttar nog ut och jobbar i uterummet då det blri lite varmare... Sedan barnkalas för luran, å ev bio i morgon för båda ungarna, annars inga planer annat än att slappa, skönt! KRAM KRAM rara du <3

    SvaraRadera