Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 14 augusti 2013

Limekryss...

God kväll alla fina!


Idag har solen skinit hela förmiddagen men lagom till jag kom hem från jobbet så började det mullra och blixtra, regnet kom även det så sakteliga. Gjorde väl inte så mycket för Tommy och jag åkte hem till mamma där vi blev bjudna på portergryta, riktigt gott och där lös även solen :).


Med de mörka kvällar vi nu har så börjar man tända fler och fler ljus när kvällen kommer. Dom fina ljuskopparna med fjäril och trollslända är riktiga favoriter som får samsas med några limefärgade krysantemum på månbordet. 


Lime är något som jag gillar både i färg och som frukt, tänk så mycket godare ett vanligt glas vatten blir av några skivor lime.


Ha nu en fortsatt bra vecka.

15 kommentarer:

  1. God morgon o tack för att ni kom igår. Ha det gött med dina ljus. Kram

    SvaraRadera
  2. Morron goa du! Kan tro du var trött efter den tidiga morgonen, jag är nog trött å kliver upp dryga timmen senare.... Och ja, dessa trollsländelyktor är så fina, har mina framme med :-D Liksom vatten med citron, lime och ibland även apelsin eller grape skivor i :-D Bästa medicinen mot UVI :-D Önskar dig en toppen dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  3. Det är mysigt att man kan börja tända
    ljus igen, jättefina lyktor. Håller
    med om lime, det är jättegott.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Gillar lime - både färgen och smaken!

    SvaraRadera
  5. dom ä jätte fina dina ljuslyktor. Va super gott med porter gryta mmmm
    Ha en trevlig kväll!!
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  6. Fina lyktor, älskar att det börjar bli lite mer "tändaljusväder"..;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej rara du! Här lyser solen från en blå himmel så jag kickade igång dagen med en nedladdad sommarpratare i lurarna och joggade i sakta mak en halvmil, nu hemma och fixa det sista som ska förberedas innan jobbveckan i Riga. Antar att du har packat å fixat inför din helg i Stockholm? Jag måste leta reda på resväskan, samt se över om jag har några kläder rena...

    Din ungspannkaka med bacon, ädelost å bladspenat MÅSTE jag få recept på, lät som nått som vi skulle älska här hemma!!!

    Ha nu en toppen helg, fota massa!!!

    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  8. Jättefina ljuslyktor
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Mysiga bilder!!!
    Önskar dig en riktigt härlig fredagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  10. Ljuslyktorna är så fina :)

    Sv: Ja jag har tagit bort lite ur "sortimentet", behöll de mest populära. Men alla ni som vet vilka som funnits kan självklart mejla en privat beställning på dom ändå :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Go kväll!
    Blommor och ljus gör så mycket.. Härlig stämning i bilderna!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hej, så fint du har!! För mycket skolmatsalsstress och för mycket folk det var vad vi kände denna gång. Tyvärr så äter inte min son allt han blir bjuden på heller så det blir inte bra då. Han levde på pasta och ägg den veckan . Här har hösten verkligen hälsat på även fast det är varmt så känner mån att det bara är 4 månader kvar till jul.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  13. Vackra koppar och visst är lime både en härlig färg och smak! Tycker om att börja få tända ljus om kvällarna :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  14. Hej hej!
    De är jätte fina de där ljuskopparna och ja nu börjar ju den verkliga mystiden med ljusmys inne till smattrande regn..;) Färska blommor är också sånt dom gör en glad ju...;)
    Ha en mysig kväll!
    kram katarina

    SvaraRadera
  15. Hoppas du haft en toppen helg på Formex och att hotellet var toppen, ser fram emot ett inlägg. Nu ska jag snart bege mig på min resa... Hörs om någon vecka! KRAM

    SvaraRadera