Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 16 december 2011

Helg igen :o)

Hejsan!

Så har återigen en vecka rusat iväg och det är fredag. Denna vecka har jag varit lite mera effektiv och börjar komma ifatt med alla jul förberedelser. Känns lite lugnare i kroppen då jag mot min vilja varit ganska stressad inför denna jul.


Ikväll kommer min alla närmsta vän och hennes familj hit och vi ska ha lite julklappsutdelning samt glöggmys. Ska bli väldigt kul då det var ganska länge sedan vi sågs på det viset, oftast bara hon och jag som skvallrar över en kopp kaffe ;). Lånade Tildas lilla gran och placerade dit klapparna. Här hemma kläs inte den stora granen förens dagen innan julafton men ni mo tro att jag blir sugen när man ser alla fina granar hos er.


I vardagsrummet har vitrin skåpet äntligen blivit helt klart. Gick åt många lager färg för att täcka det honungslaserade trät. Satte vitt tunt tyg innanför dörrarna för att slippa måla det invändigt. Handtagen som var antikmässing fick ett lager svart sprayfärg. Pyntade glasen med små hjärtan nu under julen.


Önskar er alla en mysig fredag och en härlig helg. Sen håller vi tummarna att det kommer lite snö snart och förgyller vår natur.

15 kommentarer:

  1. Mysiga och juliga bilder. Ja tiden går otroligt fort, vi hinner ju inte med allt vi har tänkt ibland men det blir ändå jul:-)

    Du får ha en mysig kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort! Dina gäster kommer verkligen att känna julstämning när de kommer ikväll. Vad fint skåpet blev! Det är så fint med det tunna tyget i glasdörrarna och så den lilla juldekorationen=)

    Önskar dig en fin kväll och en underbar fjärde adventshelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vad fint det börjar bli. Kram

    SvaraRadera
  4. Blev jättesnyggt ditt skåp!
    Så vackert med det tunna tyget innanför............

    Ha en trevlig kväll med dina vänner,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Så mysigt!
    Och va fint skåpet blev!
    Superfint med tyg i dörrarna!

    Ha en trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  6. Ja,alla pysslar och gör så mycket fint inför julen ..och så gör även du..♥...Har inte heller tagit in granen än..men nog kliar det i fingrarna allt! Du får ha det gott så länge..kram Marie

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Härligt med lite förjul eller va man ska kalla de för hi hi
    Jättefint skåpet blev ;)
    Ha de så bäst.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  8. Hej
    så mysigt det lät:)
    fin fint skåpet blev
    ha en mysig och härlig helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Så otroligt fint skåpet blev!!! Jätte snyggt! Och mysigt med klapputdelning och glöggmys, hoppas det blev riktigt lyckat! Tackar även för ditt tips med att tvätta/skölja, vi gör det och *peppar peppar* så verkar det hjälpa! Många varma kramar till dig <3

    SvaraRadera
  10. God morgon !

    Önskar dig en fin fjörde advents helg.
    Hoppas att du kan slappna av och inte stressa för mycket.
    Själv ör jag lugn och lite sliten efter min infektion .
    Nu ska jag iväg till jobbet.
    Fel i planeringeng. trodde att jag var ledig.
    Svarar mer en annangång.bråttom men ville önska dig en fin fjörde advents helg !

    Ta hand som dig ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  11. Hej Ing-Britt!
    Det låter som ni hade en mysig fredagkväll!

    Vad bra vitrinskåpet blev!! Förstår att du är nöjd!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej! Vad fint skåp du har fixat till! Så kul när man vet att man målat och fixat själv. Ja snart måste granen kläs, längtar tills dess. Hoppas ni får det trevligt på er klappbytarkväll. Mvh Anna

    SvaraRadera
  13. Så skönt med en bara vara dag, det har det nog mest varit här med. Enda nyttiga jag gjort är att laga lunch, sedan softat under täcket med min envetna förkylning, samt bus, pyssel å lek med barnen :-D Maken har fått sköta marktjänsten å bla rengjort köksfläkten, vilket jag är sååå tacksam för för den var inte nice kan jag lova... KRAM och en fin 4:de advent önskar jag dig!

    SvaraRadera
  14. Det var fint med den lilla granen och klapparna, vi brukar också ta in granen sent. Men iår blir det under veckan. Snyggt med tyget i dörrarna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Hej hjärtegrynet...Jisses så fint du har gjort de. Skåpet är så ljuvligt. Visst är det härligt med allt man kan göra om. Du får till allt så bra. Hos mig blir det ingen gran alls. Bara en massa farande hit och dit så den fårha semester iår, snyft. Får se på era fina istället. Jo det är köpt i Norge pyntet. Finns mycket fint här. Nu önskar jag dig den Bästa av Jular och att ni får de så gott..

    Kramar lisa

    SvaraRadera