Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 5 augusti 2010

Kottar och ljung...

Har ni sett vilka stora tallkottar mina tjejer plockade med hem från Girona Spanien, planet landade där när vi skulle till Barcelona. Fotade en av dem tillsammans med en ganska stor svensk tallkotte så ni ska kunna se skillnaden.
Idag sken solen igen och vi åkte ut till stugan en stund. Där blommar ljungen så vackert just nu. Ljung är en så fin växt som jag är förtjust i.
Den lockar till sig massor av humlor och bin som vill åt det söta.
Denna trollslända köpte jag när vi var på Parken Zoo i Eskilstuna. En ganska rolig sak som kan balansera på sin lilla nosspets. Ett riktigt hantverk att få vikten så perfekt fördelad.
Önskar er alla en trevlig kväll, kramizar

3 kommentarer:

  1. God morgon. Tänkte på din kotte när vi såg några små här. Ha det gott. Jobbar du helgen lr kommer ni till Rebecca som fyller lördag? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo det är nog en Brittsommar som behövs för att vår majs ska mogna helt....vi får hålla tummarna.....vilka stora kottar! Kul, jag har sådana bland julsakerna kom jag just på...kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  3. Bläddrat o tittat!! Mycket vackert!!!

    SvaraRadera